Головна » Файли » Мої файли

Виховний ідеал
17.02.2016, 16:28
Виховний ідеал - бути патріотом Система національного виховання у НВК визначається залученням молодого покоління до глибокого пізнання багатств національної культури, готовності розвивати і захищати духовні цінності свого народу, трудитися на благо Батьківщини, підносити її міжнародний авторитет. Нового змісту у сучасній школі набувають такі принципи національного виховання як народність, гуманізація, демократизація. Завданням учителя, вихователя, педагога є спрямовування зусиль на формування у вихованців таких особистісних якостей і рис характеру, як патріотична свідомість, громадянська відповідальність і мужність, суспільна ініціативність. Утвердження доброти, справедливості, щирості, взаємоповаги, сумлінності, тобто гуманних засад особистості, з перших днів навчання у школі сприяє формуванню моральних якостей, які складають поняття української слави і національного ідеалу. Учень повинен розумом сприйняти, що він належить до певного державного соціуму. Коли він чітко усвідомить, що належить до своєї держави – це національно-свідомий громадянин, патріот. Тому виховні заходи у Куянівському НВК, спрямовані на розвиток патріотичних почуттів, метою проведення визнають знання учнів з історії державності й громадянства, культури народу, його традицій, філософії попередніх поколінь. Чи не найголовнішою прикметою українського виховного ідеалу є патріотизм, почуття обов’язку і честі, людської гідності і волелюбства. Рівень сформованості духовного світу особистості визначається такими критеріями: -уміння визначити риси національного характеру і дати їм визначення; -сприймання і розуміння учнями духовного світу іншої особистості; -наявність національного ідеалу; -усвідомлення своєї ментальності як вияву високої духовності і патріотизму. З учнями школи проводимо бесіди такого змісту: Хто ти за національністю? Що, на твою думку, означає бути українцем? На кого ти хочеш бути схожим? Як ти розумієш такі поняття: «Батьківщина», «Україна»? Які українські казки тобі найбільше подобаються? Назви імена, які, на твою думку, прославили Україну. Чи обов’язково знати історію свого народу? Що таке добро, а що зло? та ін. Патріотизм потребує утвердження в свідомості учнів громадянських почуттів, національної гордості й людської гідності українця, вболівання за долю Української держави, готовності стати на захист Батьківщини, шанобливого ставлення до державних символів, поваги до Конституції, законів України. Таким чином, залучення школярів до національних традицій, звичаїв,обрядів, виховання в них національної свідомості. Куянівський НВК «ЗОШ І-ІІІ ст. – ДНЗ» пропонує ряд заходів по вихованню патріотизму у школярів: Українська національна символіка Епіграф Ми всі діти українські, Украєнський славний рід. Дбаймо, щоб про нас, маленьких, Добра слава йшла у світ. Все, що рідне, нехай нам буде Найдорожче і святе, Рідна віра, рідна мова, Рідний край наш над усе! Мета. Ознайомити учнів з національними символами України-прапором, гербом, гімном,народнопоетичними символами; сприяти формуванню національної свідомості школярів,вихованню почуття патріотизму. Обладнання: державний і національний прапори України, герб України,українські рушники, сорочки, кетяги калини, програвач. Форма проведення: усний журнал 1-а сторінка - “Конституція України”. Діти! Перед вами невеличка тоненька книжка, на обкладинці якої написано “Конституція України”. Це - основний закон нашої держави. Складається вона з 15 розділів. Конституція була прийнята 28 червня 1996 року, на п’ятій сесії Верховної ради України. В ній записані права і обов’язки громадян України. Останнім часом погляди мільйонів людей спрямовані до своєї історії, мови, культури. Сьогодні ми повертаємось обличчям до замулених криниць своєї духовності. Такою невичерпною криницею нашої історії є її державна, національна, народна символіка. Сьогодні ми зупинимось на 20-ій статті I розділу Конституції України. Саме тут записано: Державними символами України є Державний прапор України, Державний Герб України і Державний Гімн України. Державний прапор України - стяг із двох рівновеликих горизонтальних смуг синього і жовтого кольорів. Головним елементом великого Державного Герба України є знак Княжої Держави Володимира Великого (малий Державний Герб України). Державний Гімн України - національний гімн на музику М.Вербицького. 2-а сторінка “Національний прапор України” Прапор, як символ чи засіб сигналізації, існував за античних часів і поширився в Європі в добу середньовіччя. Найдавніші прапори були трикутно-клинові. В XIII - XIV ст. з’явилися чотирикутні прапори. Найважливішим кольором був червоний. Вживали також білий, блакитний, жовтий кольори. Блакитні або сині полотнища із золотими або жовтими хрестами та іншими знаками поширилися у XVII - XVIII ст. В полкових знаменах Київського, Лубенського, Чернігівського полків. Національний прапор України - це синьо-жовтий (жовто-блакитний) прапор. Він має досить давнє походження. Поєднання двох кольорів зустрічається на гербах і прапорах нашого народу не лише за часів козацької вольниці, а й набагато раніше - за княжої доби української держави. Давайте поміркуємо про те, чому саме ці два кольори вибрано для нашого прапора. Які враження викликає у вас жовтий колір? Так, правильно! Жовтий колір - це колір пшеничної ниви, колір хліба-зерна, що дарує життя всьому сущому на землі. Жовтий колір - це також колір жовтогарячого сонця, без лагідних променів якого не дозрів би, не заколосився б життєдайний хліб. Ну, а блакитний колір - це колір чистого неба, де живе і розкошує, приносячи радість усім, жовтогаряче сонце! Блакитний колір - це колір живлющої матері - води, юез якої не визрів би й не заколосився хліб, не було б життя на землі. Отже, колір жовтий - колір хліба, життя, а блакитний - це колір неба, миру джерельної води. Тому народ України обрав поєднання цих кольорів для свого національного прапора. Як казав поет: “Наш стяг - пшениця у степах Під голубим склепінням неба”. 3-я сторінка “Герб-тризуб” Як свідчать історичні джерела, східні слов’яни використовували символічні знаки ще в період родоплемінного ладу на території України. Ними були хрест, квадрат, ромб, коло, пізніше - зірки, квіти, зброя, зврі, птахи. Слово “герб”, за тлумачним словником, означає символічний знак держави, міста, роду, особи, зображений на прапорах, монетах, печатках, документах.Державний герб - офіційна емблема держави. Існує близько 40 версій про походження тризуба. Одна з них та, що герб є уособленням трьох природних сил - повітря, землі, води. Золотий тризуб на блакитному тлі як символ влади - дуже давній знак. Він зустрічається ще за часів Київської Русі. Зокрема на монетах київського князя Володимира Великого, який жив більше тисячі років тому. Отже, нашому Гербу - більше три тисячі років. Давайте поміркуємо: чому саме тризуб вважають гербомУкраїни. Можливо тому, що число “три” завжди вважалося чарівним, казковим. В казках ми часто зустрічаємо трьох богатирів, троє бажань, які виконують чарівники, три дороги, що розстеляються перед казковими героями. А ще в тризубі відображено триєдність життя. Це - батько, мати, дитя, які символізують собою силу, мудрість, любов. Тому, що тато найдужчий, - мама - наймудріша, а дитя - це плід любові. Все це і віфдбито у тризубі - гербі України. 4-а сторінка “Гімн України”. Слово “гімн” грецького походження (дослівний переклад - похвальна пісня). Гімн України - це урочиста пісня, прийнята як символ державної національної єдності, яку більш століття написали поет Павло Чубинський та композитор Михайло Вербицький. Слова гімну “Ще не вмерла Україна” були вперше надруковані в 1863 році. Вони сподобалися і припали до серця українцям. Вони навіть приписували їх Т. Г. Шевченку. Гімн звучить на ознаменування сили, слави і могутності держави. Слухати Гімн треба стоячи, мовчки і гордо піднятою головою. За національні гімни вважали також “Заповіт” Т.Г.Шевченка, “Вічний революціонер” І.Франка. (Слухання Гімну України). Боже, Україну збережи ( Сценарій заходу, присвячений річниці Незалежності України) Святково по-українському прибрана зала. Образ Божої Матері, обрамлений рушником. На стінах зали - великі аркуші паперу зі словами: Любіть Україну, як сонце, любіть Вишневу свою Україну, Красу її, вічно живу і нову, І мову її солов’їну. В. Сосюра Хто не знає свого минулого, той не вартий свого майбутнього. М.Рильський На окремих плакатах - зображення прапора й малого Герба України, слова Гімну. Звучить пісня Тараса Петриненка “Господи, помилуй нас!”. Навіть на останнім рубежі Промінь віри в нас ще не погас. Боже, Україну збережи. Господи, помилуй нас! Нам свою всемилість покажи Правдою повсюди й повсякчас, Боже, Україну збережи. Господи, помилуй нас! В наших грудях кулі і ножі, Нас розп’ято й знищено не раз. Боже, Україну збережи. Господи, помилуй нас! І з колін піднятись поможи, І благослови у добрий час. Боже, Україну збережи, Господи, помилуй нас! Наші душі нидіють в іржі, Але промінь віри не погас, Боже, Україну збережи. Господи, помилуй нас! Грішні діти - діти не чужі, Отче наш, почуй їх щирий глас. Боже, Україну збережи, Господи, помилуй нас! Амінь! Ведучий. Сьогодні наш урочистий вечір присвячений річниці Незалежності України. 24 серпня 1991 року Верховна Рада проголосила Акт Незалежності України та створення самостійної держави - України. Читець. Шануймося, єднаймося та будьмо, Тримаймося родинного стебла. Забудьмо чвари і себе не гудьмо, Доволі нас упало із сідла. Ведуча. Так, доволі нас упало із сідла. Наш народ ішов до цього свята через утиски, в’язниці і Сибір, і ішов довго, упродовж усієї історії від часів Київської Русі до наших днів. На цьому шляху загинула незліченна кількість кращих синів і дочок України, які відстоювали її незалежність. Найтяжчим гріхом вважалося - любити свою землю. ( Звучить пісня Віталія Білоножка “Історія” ). Сл. Б. Стельмаха, муз. В. Камінського Сурми зазоріли, коні одуріли, Заступили сонце половецькі стріли. Лічить мати втрати, мила з туги мліє... Отака історія в пісні попеліє. Розлились пожари попід чорні хмари, Витоптали землю кляті яничари. Плаче в полі вітер і сліпа бандура. Отака історія - українська дума. Йшли за кревну справу, здобували славу, Закотили долю панові під лаву. На столі у глеках крові чорні вина. Отака історія, отака гостина. Встеклі та запеклі засвітили в пеклі Насукали шнурів, пов’язали в петлі. Хто пішов під кулю, хто - в полярне сяйво. Отака історія - вивчити не зайво. Димом - порохами поміж реп’яхами Дихає Чорнобиль Нашими гріхами. Ті зреклися мови, Ті зреклися роду... Отака історія рідного народу. Читець. Народе мій, коли тобі проститься Крик передсмертний і тяжка сльоза Розстріляних, замучених, забитих По соловках, сибірах, магаданах. Державо напівсонця, напівтьми, Ти крутишся у годину, відколи Тобою неспокутий трусить гріх І докори сумління дух повторять. Ведучий. Україна - одна з найбільших європейських держав. Її площа 604 тис. кв. км. На її території проживає понад 110 національностей. Чисельність населення України становить понад 50 мільйонів чоловік. ( Звучить пісня “Звучи, рідна мово” ). Сл. А. Демиденка, муз. О. Семенова 1. Мово рідна, світи в ріднім домі, Крізь зболений час і духовні руїни Вертайсь, рідна мова, У серці народу, У душу Вкраїни. Приспів: Якого ж ми будемо племені - народу, Якщо буде в устах наша мова згасать? Чи будемо з вами тоді ми народом, Як стихне вода в голосах? Звучи, рідна мово, На землі рідній лийся по вінця, Мово моя українська, Мово моя материнська? 2.Мово рідна, квітуй і шануйся. Любов’я воздай всім народам і мовам. З тобою я плачу,з тобою сміюся. О ріднеє слово. 3.Мово рідна, живи в ріднім домі. Крізь зболений час і духовні руїни Вертайсь, рідна мово, У серце народу, У душу Вкраїни. Читець. Мово моя українська - Батьківська, материнська, Я тебе знаю не вивчену - Просту, домашню, звичну, Не з-за морів прикликану, Не з словників насмикану. Ти у мене із кореня - Полем мені наговорена. Дзвоном коси прокована, В чистій воді смакована. Болем очей продивлена, Смутком багать продимлена, З хлібом у душу всмоктана, В поті людськім намокнута, З кров’ю моєю змішана В серці моїм. ( В. Бичко ) Ведучий. У Декларації про державний суверенітет України зазначається, що Україна забезпечує національно - культурне відродження українського народу, його історичної свідомості і традицій. Водночас право на національно - культурний розвиток гарантується представникам усіх національностей, які проживають на території нашої держави. Ведуча. Україна... В одному цьому слові й для нас і навіть для чужинців бринить музика смутку і жалю... Україна - країна трагедій і краси, країна,де найбільше люблять волю і найменше знали її, країна гарячої любові до народу й чорної йому зради, довгої вікової і героїчної боротьби за волю. Шлях України позначений високими степовими могилами, руїнами та прекрасними, безіменними, невідомо коли і ким складеними піснями... ( Звучить українська народна пісня “Стоїть гора високая” ). Читець. Україно! Ти для мене диво. І нехай пливе за роком рік, Буду, мамо, горда і вродлива, З тебе дивуватися повік. Читець. Свою Україну любіть, Любіть її...Во врем’я люте, В останню тяжку минуту За неї господа моліть. Читець. Любітеся, брати мої, Україну любіте. І за неї, безталанну, Господа моліте. ( Т. Шевченко ) Читець декламує вірш Шевченка “ Мені однаково “. Ведучий. Воскреснемо, брати і сестри, бо земля наша, хоч і була розіп’ята на хресті історії, але свята. Ведуча. Воскреснемо! Бо ми вічно були на цій Богом даній землі як народ, і рідне небо хай пошле нам силу для життя. Ведучий. Воскренемо! Бо світить нам у віки пророцтво Тараса: “Не вмирає Україна - це наша доля, яку,як і матір, не вибирають”. ( Звучить пісня “Молитва”.Слова О. Кониського, музика М. Лисенка ). Боже великий, єдиний Нам Україну храни. Волі і світу промінням Ти її осіни. Світлом науки і знання Нас, дітей, просвіти, В чистій любові до краю Ти нас, Боже зрости. Молимось, Боже єдиний, Нам Україну храни, Всі свої ласки й щедроти Ти на люд наш зверни. Дай йому волю, Дай йому долю, Дай доброго світла. Щастя дай, Боже, народу! І многая, многая літа! Як ми знаємо творчість Т.Г.Шевченка (Конкурс ерудитів) Ведучий. Добрий день, юні шанувальники творчості Кобзаря, дорогі глядачі, вболівальники, судді! Хто такий Тарас Шевченко, що він зробив для України, зараз розкажуть наші ерудити. Представляє членів журі. Встановлює почерговість виступів команд. Ведучий. Розпочинаємо перший конкурс. Кожна команда повинна за 10 хвилин розповісти про Тараса Шевченка, змалювати світову велич та значення його творчості. Правильна відповідь - 10 балів. Виступ команд.Оцінка журі. Ведучий. А зараз на екрані ви побачите картини Шевченка - художника. Назвіть їх. Демонструється по три картини для кожної команди. Відповіді оцінюються за двобальною системою. Найбільша кількість балів - шість. Оцінка журі. Ведучий. Наш новий конкурс - вікторина "Швидко й влучно”. Я читаю запитання, а кожна команда впродовж однієї хвилини, якнайшвидше й коротше дає відповідь. Кожна правильна відповідь оцінюється одним балом. ЗАПИТАННЯ ДЛЯ ПЕРШОЇ КОМАНДИ: 1. Розшифрувати назву віршів "ПС”. 2. Коли викупили поета з неволі? 3. Коли вперше видано "Кобзар”? 4. Яке звання одержав Шевченко після закінчення Академії мистецтв? 5. Коли відбулася друга поїздка поета в Україну? 6. Яким псевдонімом підписував свої прозові твори Шевченко? 7. Кому присвячена поема "Катерина”? 8. Хто автор музики до балету "Лілея”? 9. Хто вперше виконав роль Тараса Шевченка на екрані в 1926 році? 10. Хто написав музику до "Заповіту”? 11. Поет дружив із негритянським актором-трагіком.Хто він? 12. Який твір Шевченка було вперше екранізовано? 13. Геніальний російський актор, товариш Кобзаря. 14. Автор історико-біографічної опери "Тарас Шевченко”. Ведучий. Прошу членів журі оцінити відповіді команд. ЗАПИТАННЯ ДЛЯ ДРУГОЇ КОМАНДИ: 1. Як називається перший екранізований фільм про Шевченка? 2. Дівоче прізвище матері Шевченка? 3. В якому закладі навчався Шевченко? 4. Коли відбулася перша поїздка поета в Україну? 5. Якої букви немає в поемі "Сон”? 6. Хто такі неофіти? 7. Кому присвячена поезія "ГЗ”? 8. У 1951 році на Київській кіностудії художніх фільмів було знято картину "Тарас Шевченко”. Хто зіграв головну роль у ній? 9. Коли помер Кобзар? 10. Скільки часу перебував поет у Новопетрівському укріпленні? 11. Кому присвячено твір "Кавказ”? 12. Чиї це слова: "Він був сином мужика і став володарем у царстві духа”? 13. Коли відбувався перший арешт Шевченка? 14. Колективна праця трьох харківських композиторів Ю. Мейтуса, В. Рибальченко,М. Тіца. Що це за твір? Ведучий. Члени журі слово за вами. Четвертий конкурс - краще виконання пісень на слова Кобзаря. Свій віночок із п’яти пісень представляє перша команда (10 балів ). Виступи команд. Оцінка журі. Ведучий. А зараз прошу на сцену по одному читцеві від кожної команди. Ви повинні прочитати поєзію Тараса Шевченка ( 5 балів ). Виступи читців, оцінка журі. Ведучий. Твори Кобзаря не тільки покладені на музику, зняті на екрані. Великий успіх вони мають і сьогодні на українській сцені. Наші команди зробили свої міні-постановки за творами поета ( 10 балів ). Виступи команд. Оцінка журі. Ведучий. Сонце вже доволі височенько, Вітряки розіп’яті стоять. Он малий Григорія Шевченка За селом пасе чужих ягнят. Енгельгардт зібравсь у місто Вільно, Козачок хапається, спішить. Їдь, Тарасе, та спіши повільно - В чужій хаті свічка догорить. ... В Петербурзі місяць ореольний, Статуї біліють крізь туман. Цар тут на отечеськім престолі, А у тебе торба і талан. Це вони орла пошлють карати, І тебе до скелі прикують. За вогонь, що ти приніс, крилатий, Пазурі вжене імперська лють. ... У степах казахських вітер віє, Тінь орла на висохлій траві. Козаків скликає Гамалія,- І встають і мертві, і живі. Гонта йде дітей своїх зарізать, Щоб нових "не наплодить орлят”... Прикували? - Не силкуйтесь, пізно! То раніш він пас чужих ягнят. А тепер вогнем взялося слово, І пече, і плаче, і горить. І спішить до рідного порога, Щоб сокиру правдою сталить! Сьогоднішній наш конкурс - це справжнє свято Кобзаря, його вічної, нев’янучої творчості, полум’яного слрва. Коли нам важко, коли смуток гризе душу, припадімо спраглими вустамидо його цілющого джерела, щоб знову відчути силу, жити для рідного народу. Весь зал виконує "Заповіт”. Голова журі підсумовує конкурс і нагороджує переможців.
Категорія: Мої файли | Додав: kuyanivka
Переглядів: 550 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: