ПРОЕКТ

«Історія розвитку піонерської організації

імені С.А. Ковпака»

Керівники проекту:

  • учитель історії, керівник гуртка «Юні екскурсоводи» Шелеміна С.М.

Учасники проекту

  • учні 5-8 класів;
  •  члени гуртка «Юні екскурсоводи»;
  • педагог-організатор закладу
  • батьки учнів

Тип проектупошуково-дослідницький, колективний, довготривалий

І. Актуальність

         Питання громадянського виховання учнів цікавило педагогів у всі часи. Сьогоднішні учні – це майбутнє України. Школа закладає основи патріотизму, працелюбності, моральності, толерантності, дружби. Ці цінності споконвіку були притаманні українському народові. Багато гарних традицій виховання було закладено в основу діяльності колишніх дитячих організацій, в тому числі - піонерської На жаль, у наш час стрімкого розвитку науки і техніки, комп’ютеризації спостерігаємо багато недоліків у формуванні цих якостей не тільки в учнів старших класів, а й у молодших школярів, підлітків. Без знання традицій, звичаїв, справ громадських організацій колишніх років неможливо виховати справжнього громадянина держави

ІІ. Мета і завдання проекту

дослідити сторінки історії розвитку піонерської організації імені

     С.А. Ковпака;

  • зібрати фотографії, спогади, атрибутику інший матеріал;
  • вивчити добрі справи на рахунку  діяльності  організації;
  • створити умови для подальшого розвитку піонерського руху у навчально-виховному комплексі;
  • вдосконалювати практичні навички учасників проекту;
  • виховувати подростаюче покоління на прикладах ровесників;
  • формувати  почуття дружби, патріотизму

ІІІ. Етапи реалізації проекту

    Діагностико-концептуальний

  • опрацювати літературу з даної теми;
  • ознайомитися з досвідом створення піонерських організацій;
  • провести  учнівські збори

Організаційний

  • розробити  план  роботи над проектом;
  • провести круглі столи, диспути, конференції;
  • систематизувати та оформити зібрані матеріали

    Практичний

  • створити електорнну версію зібраних матеріалів;
  • оформити стенд у краєзнавчому музеї «Історія  розвитку піонерської організації»;
  • провести  зустрічі з активістами піонерського руху

ІУ Очікувані  результати

  • набути навички дослідника;
  • презентувати проект;
  • продовжити фунціонування піонерської організації на базі НВК
  • Слайд 1 (Історія піонерської організації імені С.А. Ковпака)

    У 1935 році при Куянівській школі утворилася комсомольська організація, яку очолив учень – старшокласник Кобзар Андрон. Тоді ж у школі з’явилися і перші піонери. Об’єдналися ж піонери у піонерську дружину вже після визволення Куянівки від фашистських загарбників. У 1943 році школа відновила свою роботу (в період окупації діти не навчалися), відкрилися всі десять класів. Знову діяла комсомольська організація (секретар – Віктор Большего), піонерська організація, учнівський комітет.

             Слайд 2 (Старша піонервожата Червінкіна Віра Петрівна)

    Піонерська дружина у школі створена за рішенням районного комітету комсомолу у 1944 році. Керувала дружиною старша піонервожата Червінкіна Віра Петрівна, комсомолка, яку після затвердження бюро райкому комсомолу наказом призначив завідуючий районним відділом народної освіти.

    Слайд 3 (Символіка піонерів)

    У школі була обладнана спеціальна піонерська кімната – штаб дружини, де зберігався Червоний прапор. Пізніше в піонерській кімнаті знаходилися всі символи піонерської організації: прапори загонів, прапорці жовтенятських груп, атрибути піонерської організації (горни, барабани), документи (щоденник дружини, план роботи, рапорти загонів), червоний галстук і значок піонера, урочиста обіцянка піонера Радянського Союзу, закони піонерів Радянського Союзу. В піонерській кімнаті збирався актив, засідала рада дружини.Девізом тодішніх піонерів були слова: «Піонер! До боротьби за справу комуністичної партії Радянського Союзу будь готовий!» - «Завжди готовий!». На основі  4 - 7 класів були створені піонерські загони, всі вони носили імена героїв революції, війни чи праці.

    Слайд 4 (Герой Радянського Союзу С.А. Ковпак)

    З 1963 року піонерська організація Куянівської школи носить ім’я двічі Героя Радянського Союзу Сидора Артемовича Ковпака.

    Слайд 5 (Лист С.А. Ковпака до піонерів Куянівської школи)

    Про свої піонерські справи юні куянівці звітували в листі до героя. 30 січня 1964 року від Сидора Артемовича надійшов лист – відповідь.

             Слайд 6 (Урочистий збір загону)

    Вищим органом кожного піонерського загону був збір піонерів. Керував загоном піонервожатий – член Всесоюзної Ленінської Комсомольської Спілки Молоді. Піонерський загін поділявся на ланки по 5- 8 чоловік, одного з яких обирали ланковим.

              Збір дружини проводився у зв’язку з важливими політичними подіями – з’їздом партії, з’їздом Ленінського комсомолу, 22 квітня в день народження Леніна, часто збір дружини присвячувався радянському загальнонародному святу чи дню народження   С. А. Ковпака. 19 травня – в день радянської піонерії – на зборі дружини  підводилися підсумки роботи за навчальний рік.

    Слайд 7 (Вступ учнів 4-а класу до піонерів)

    Піонери звітували, як працювали протягом навчального року, як навчалися, як допомагали у навчанні своїм товаришам, як розширюють свій кругозір, відвідуючи гуртки за інтересами, що конкретно зробили в зоні піонерської дії загонів і дружини, як діяли юні тимурівці, які успіхи піонерів у художній самодіяльності,  спорті і туризмі.

    Слайд 8 (Нам песня строить и жить помагает)

    Слайд 9 (В тиристичному поході)

             Головним принципом діяльності піонерської дружини імені С.А. Ковпака був принцип романтики, інтересу  та гри в піонерському житті. Сутність романтики розкривалася юним куянівцям в походах по місцях революційної, бойової і трудової слави радянського народу.

    Слайд 10 (Конкурс строю та пісніприсвячений 40-річчю Перемоги, 1985 р.)

    Слайд 11(Відкриття пам’ятного знаку Герою Радянського Союзу В.Ф. Кайдашу)

    Слайд 12 (Зустріч з Героєм Великої Вітчизняної війни В.Ф. Кайдашом та ветераном праці)

    На зустрічах з ветеранами партії і комсомолу, героями Великої Вітчизняної війни, новаторами праці.

    Слайд 13 (Допомога шефам у збиранні урожаю)

    Тісна дружба пов’язувала піонерів з трудовими колективами Куянівського радгоспу та Куянівського цукрозаводу. Піонери постійно брали участь у комуністичних суботниках разом зі старшими товаришами, надавали шефську допомогу у збиранні врожаю, заготівлі гіллячкового корму для тварин. Піонерські рейди юних тимурівців, трудові десанти, походи червоних слідопитів, урочисті лінійки справляли сильне враження на школярів середньої ланки.

    Слайд 14 (Екологічне виховання0)

             Зміст роботи піонерської дружини імені С. А. Ковпака полягав в ідейно – патріотичному, трудовому, естетичному і фізичному вихованні та формуванні відповідального ставлення до навчання як головного громадянського обов’язку.

             Відповідно  піонерська дружина імені Ковпака брала участь у Всесоюзних піонерських зборах «Идем дорогой Ленина», «Дорогой Октября», «Мы верная смена твоя, комсомол!», «Пионеры всей страны делу Ленина верны», у Всесоюзній туристсько – краєзнавчій експедиції      «Моя Родина – СССР»,

    Слайд 15 (Пятнадцять республік, пятнадцять сестер. Всі дружно і мирно живуть в СРСР)

    Слайд 16 (Участь у експедиції «Летопись Великой Отечественной войны»)

     в експедиції «Летопись Великой Отечественной войны». Піонерська дружина була учасником Всесоюзних трудових операцій «Миллион – Родине!» (піонерські загони змагалися між собою по збору макулатури), «Зернышко» і «Пионерская ферма»  (в період жнив допомагали шефам збирати урожай овочів, надавали шефську допомогу тваринникам Куянівського радгоспу в догляді за телятами, в кінці 70 – х р. р. ХХ століття при школі була навіть своя кролеферма).

    «Поход бережливых» навчав піонерів берегти шкільне майно, економити електроенергію в школі, брали участь у ремонті шкільних кабінетів, благоустрої шкільної території.

    Слайд 17. (За краще збереження підручників)

    Однією з операцій була «Живи, книга!», в ході якої піонери допомагали школі вирішувати завдання переходу на безкоштовне користування підручниками: слідкували за належним станом підручників і шкільних посібників, організовували «книжкові лікарні» для ремонту книг шкільної бібліотеки.

    Слайд 18. (Висаджування дерев на території школи)

             В ході операцій «Зеленый наряд Отчизны», «Зеленая аптека», «Муравей», « Родничок» юні піонери разом з комсомольцями висаджували саджанці дерев обабіч прокладеної дороги з твердим покриттям до села Черванівка, саджали молоденькі берізки, верби і клени навколо Нового  (Валіївського) ставу, на пришкільних ділянках вирощували саджанці кінського каштана, оберігали мурашники, пропагували правила поведінки у лісі, проводили бесіди про бережливе ставлення до природи.

             Слайд 19. (Клуб інтернаціональної дружби)

    Піонери працювали в шкільному клубі інтернаціональної дружби, листувалися з лідером Угорської Народної Республіки Яношем Кадаром, розучували танці народів світу.

             В загонах піонерської дії протікала тимурівська робота. Піонерів захоплювала можливість нести людям радість, здивувати сюрпризом, надати реальну допомогу. Юні куянівці допомагали по господарству літнім людям, ветеранам війни і праці.

             Слайд 20 (Відвідування гуртків за інтересами)

    Піонери колективно переглядали кінофільми патріотичного спрямування в місцевому Будинку культури, обговорювали їх на зборах загону. Більшість піонерів відвідували гуртки за інтересами. 

             Юні покоління куянівців, перебуваючи в лавах піонерської організації, набували практики суспільної роботи, досвід виконання доручень своєї організації, навчалися планувати свою працю і втілювати плани в життя, готувалися до активної діяльності в комсомольській організації. Знання, отримані учнями на уроках, доповнювалися і збагачувалися участю в суспільному житті школи, різноманітною колективною працею в позаурочний час. Піонери дружини імені Ковпака займалися пошуковою роботою, створювали літописи слави героїв – земляків зустрічалися з передовиками праці.

    Слайд 21 (Військово-спортивна гра «Зірниця»)

    Найкращі моральні якості піонерів виховувалися під час трудових справ дружини і загонів, Всесоюзної військово – спортивної гри «Зірниця», боротьби за право загонів носити ім’я героя, створення тимурівських команд, операції «Зелене вбрання Батьківщини». Піонерська дружина допомагала школі вести учнів до «Країни Знань», розвиваючи інтерес до науки і техніки, творчість і допитливість, надаючи можливість застосовувати шкільні знання в суспільно – корисних справах дружини.           Дружина імені С.А. Ковпака створювала атмосферу товаришування в навчанні, турботи про навчальні успіхи кожного піонера, засуджувала ледарів та порушників шкільного порядку, а значить сприяла підвищенню ефективності навчально – виховного процесу в Куянівській школі.