Головна » Файли » Мої файли |
[ Викачати з сервера (245.5 Kb) ] | 04.02.2015, 16:38 | ||||||||||||||||||||||||
Міністерство освіти і науки України Сумська обласна рада Комунальний заклад СУМСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ вул. Римського-Корсакова, 5 , м. Суми, 40007, тел. /Факс: (0542) 33-40-67; e-mail: sumy-oippo@rambler.ru Код ЄДРПОУ 02139771
19.12.2014 № 767 на № _________ від ___________
На виконання листа Харківського регіонального центру оцінювання якості освіти від 21.11.2014 № 10/01-25-365, у грудні 2014 року методисти Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти взяли участь у 9-ти науково-практичних семінарах (м. Харків) для педагогічних працівників, що викладають предмети, винесені на зовнішнє незалежне оцінювання у 2015 році (українська мова та література, історія України, математика, біологія, хімія, фізика, географія, англійська мова, російська мова). За результатами тематичних семінарів, надсилаємо методичні рекомендації щодо особливостей підготовки учнів до успішного складання тестів зовнішнього незалежного оцінювання у 2015 році (додатки 2-10). Специфіка проведення зовнішнього незалежного оцінювання 2015 року; змістове наповнення тестів, особливості їх побудови; процедура заповнення бланків унормована документами та містить процедурні інновації (додаток 1). Просимо довести зміст листа до відома методистів методичних кабінетів відділів (управлінь) освіти, директорів та учителів загальноосвітніх навчальних закладів. Додатки 1-10 на 21 арк.
В.о. ректора І.А. Медведєв
Удовиченко І.В. 65-64-95
Нормативно-правове забезпечення та інновації зовнішнього незалежного оцінювання у 2015 році
Нормативно-правові акти з проведення зовнішнього незалежного оцінювання – 2015:
Інновації зовнішнього незалежного оцінювання – 2015:
Методичні рекомендації щодо підготовки учнів до зовнішнього незалежного оцінювання з української мови і літератури у 2015 році
Наказом Міністерства освіти і науки України від 01.10.2014 № 1121 «Про програми зовнішнього незалежного оцінювання для осіб, які бажають здобувати вищу освіту на основі повної загальної середньої освіти» затверджено програму зовнішнього незалежного оцінювання, яка визначає структуру та зміст ЗНО з української мови і літератури 2015 року. Зовнішнє незалежне оцінювання з української мови і літератури є обов'язковим для всіх випускників загальноосвітніх навчальних закладів. Результати ЗНО навчальних досягнень з української мови (базовий рівень) зараховуються як результати державної підсумкової атестації. Робота ЗНО з української мови і літератури складається з двох рівнів складності: базового та поглибленого. Рівень складності тесту, необхідний для вступу на навчання, визначатиметься Правилами прийому до вищого навчального закладу. Структура роботи ЗНО – 2015 з української мови і літератури Базовий рівень. Кількість завдань – 58. Час на виконання – 150 хв. Складається з завдань трьох типів: завдання з вибором однієї правильної відповіді (№№ 1–23, 29–33, 34–53, до кожного з завдань подано чотири або п’ять варіантів відповіді, з яких лише один правильний. Завдання вважається виконаним, якщо учасник ЗНО вибрав і позначив правильну відповідь у бланку відповідей А), завдання на встановлення відповідності (№№ 24–28, 54–57, до кожного завдання подано інформацію, позначену цифрами (ліворуч) і буквами (праворуч). Щоб виконати завдання, необхідно встановити відповідність інформації, позначеної цифрами та буквами (утворити «логічні пари»). Завдання вважається виконаним, якщо учасник ЗНО правильно зробив позначки на перетинах рядків (цифри від 1 до 4) і колонок (букви від А до Д) у таблиці бланка відповідей А), завдання з розгорнутою відповіддю (№ 58). Завдання цієї форми передбачає створення учасником ЗНО власного аргументованого висловлювання на дискусійну тему в бланку відповідей Б. Схеми оцінювання завдань роботи ЗНО з української мови і літератури базового рівня: 1. Завдання з вибором однієї правильної відповіді оцінюється в 0 або 2. Завдання на встановлення відповідності («логічні пари») оцінюється в 0, 1, 2, 3 або 4 бали: 1 бал за кожну правильно встановлену відповідність («логічну пару»); 0 балів, якщо не вказано жодної правильної логічної пари або відповіді на завдання не надано. 3. Завдання з розгорнутою відповіддю оцінюється від 0 до 20 балів за критеріями змісту та мовного оформлення: 1. Теза: 0, 1 або 2 бали. 2. Аргументи: 0, 1 або 2 бали. 3а. Приклад із літератури чи інших видів мистецтва: 0, 1 або 2 бали. 3б. Приклад, що є історичним фактом або випадком із життя: 0, 1 або 2 бали. 4. Логічність, послідовність: 0, 1 або 2 бали. 5. Висновок: 0, 1 або 2 бали. 6а. Орфографія та пунктуація: 0, 1, 2, 3 або 4 бали. 6б. Лексика, граматика та стилістика: 0, 1, 2, 3 або 4 бали. Роботу, що не відповідає темі власного висловлювання, буде оцінено в Максимальна кількість балів, яку можна набрати, правильно виконавши всі завдання роботи з української мови і літератури базового рівня – 104 бали. Поглиблений рівень. Загальна кількість завдань роботи – 74 (58 завдань базового рівня та 16 завдань поглибленого рівня). На виконання роботи відведено 210 хвилин (150 хвилин на виконання завдань базового рівня та Робота з української мови і літератури поглибленого рівня складається з завдань п’яти типів: завдання з вибором однієї правильної відповіді (№№ 1–23, 29–33, 34–53 – базовий рівень, №№ 59–62 – поглиблений рівень), до кожного з завдань подано чотири або п’ять варіантів відповіді, з яких лише один правильний. Завдання вважається виконаним, якщо учасник ЗНО вибрав і позначив правильну відповідь у бланках відповідей А (базовий рівень) і А+ (поглиблений рівень). Завдання на встановлення відповідності (№№24–28, 54–57 – базовий рівень), до кожного завдання подано інформацію, позначену цифрами (ліворуч) і буквами (праворуч). Щоб виконати завдання, необхідно встановити відповідність інформації, позначеної цифрами та буквами (утворити «логічні пари»). Завдання вважається виконаним, якщо учасник ЗНО правильно зробив позначки на перетинах рядків (цифри від 1 до 4) і колонок (букви від А до Д) у таблиці бланка відповідей А (базовий рівень). Завдання на встановлення правильної послідовності (№№ 63-66 – поглиблений рівень). До кожного завдання подано перелік явищ (фактів), позначених буквами, які потрібно розташувати в правильній послідовності, де перше явище (факт) має відповідати цифрі 1, друге – цифрі 2, третє – цифрі 3, четверте – цифрі 4. Завдання вважається виконаним, якщо учасник ЗНО правильно зробив позначки на перетинах рядків (цифри від 1 до 4) і колонок (букви від А до Г) у таблиці бланка відповідей А+ (поглиблений рівень). Завдання з короткою відповіддю (№№ 67–74 – поглиблений рівень). Завдання цієї форми передбачає відповідь на поставлені до тексту запитання з використанням інформації з тексту, а також застосування знань і вмінь з курсу української мови. До кожного завдання учасник ЗНО самостійно формулює відповідь і записує її в бланку відповідей Б+ (поглиблений рівень). Завдання з розгорнутою відповіддю (№ 58 – базовий рівень). Завдання цієї форми передбачає створення учасником ЗНО власного аргументованого висловлювання на дискусійну тему в бланку відповідей Б (базовий рівень). Схеми оцінювання завдань роботи ЗНО – 2015 з української мови і літератури поглибленого рівня: 1. Завдання з вибором однієї правильної відповіді оцінюється в 0 або 2. Завдання на встановлення відповідності («логічні пари») оцінюється в 0, 1, 2, 3 або 4 бали: 1 бал за кожну правильно встановлену відповідність («логічну пару»); 0 балів, якщо не вказано жодної правильної логічної пари або відповіді на завдання не надано. 3. Завдання на встановлення правильної послідовності оцінюється в 0, 1, 2 або 3 бали: 3 бали, якщо правильно вказано послідовність усіх подій; 4. Завдання з короткою відповіддю оцінюється в 0, 1, або 2 бали: 2 бали, якщо надано повну правильну відповідь на поставлене запитання; 1 бал, якщо надано неповну відповідь; 0 балів, якщо відповідь відсутня або вона не правильна. 5. Завдання з розгорнутою відповіддю оцінюється від 0 до 20 балів за критеріями змісту та мовного оформлення: 1. Теза: 0, 1 або 2 бали. 2. Аргументи: 0, 1 або 2 бали. 3а. Приклад із літератури чи інших видів мистецтва: 0, 1 або 2 бали. 3б. Приклад, що є історичним фактом або випадком із життя: 0, 1 або 2 бали. 4. Логічність, послідовність: 0, 1 або 2 бали. 5. Висновок: 0, 1 або 2 бали. 6а. Орфографія та пунктуація: 0, 1, 2, 3 або 4 бали. 6б. Лексика, граматика та стилістика: 0, 1, 2, 3 або 4 бали. Роботу, що не відповідає темі власного висловлювання, буде оцінено в Максимальна кількість балів, яку можна набрати, правильно виконавши всі завдання роботи з української мови і літератури поглибленого рівня, – 136. Ознайомитися зі структурою та демонстраційними варіантами робіт базового та поглибленого рівнів з української мови і літератури можна на сайті Харківського регіонального центру оцінювання якості освіти (zno-kharkiv.org.ua.) у розділі «Методичний порадник». Запорукою успішного проходження ЗНО є завчасна підготовка до нього. У сучасній практиці тестові технології контролю навчальних досягнень посідають належне місце, бо забезпечують найбільш об’єктивне і всебічне оцінювання досягнень учнів із навчального предмета. Для того, щоб учні могли впевнено впоратись з тестом у напруженій обстановці, потрібно готуватися заздалегідь, тому вчителям необхідно посилити роботу з відпрацювання завдань різної форми і різного ступеня складності, практикувати тестування, як навчальний прийом і контрольну форму перевірки знань, умінь і навичок школярів. Важливим завданням учителя в підготовчий період є формування в учнів таких установок:
Окрім того, доцільно звернути увагу учнів на навіювання оптимізму, підтримку сподівань на гарний результат. Рекомендуємо використовувати тести попередніх років (вони є у вільному доступі в мережі Internet). Важливо вчити учнів регламентувати час на виконання завдань. Для повторення матеріалу можна використовувати посібники для інтенсивної комплексної підготовки до складання ЗНО, рекомендовані Міністерством освіти і науки України. Окрім того, можна рекомендувати учням виконувати тести ЗНО – онлайн з української мови та літератури. У процесі підготовки учнів до ЗНО, учителями необхідно особливу увагу звернути на такі теми:
Матеріали для підготовки:
Усі названі вище матеріали, щодо проведення ЗНО – 2015, розміщені на сайтах Українського центру оцінювання якості освіти (http://www.testportal.gov.ua/) та Харківського регіонального центру оцінювання якості освіти (zno-kharkiv.org.ua.).
Методичні рекомендації щодо підготовки учнів до зовнішнього незалежного оцінювання з математики у 2015 році
Наказом Міністерства освіти і науки України від 01.10.2014 № 1121 «Про програми зовнішнього незалежного оцінювання для осіб, які бажають здобувати вищу освіту на основі повної загальної середньої освіти» затверджено програму зовнішнього незалежного оцінювання, яка визначає структуру та зміст ЗНО з математики 2015 року. Випускники шкіл, які складатимуть тести зовнішнього незалежного оцінювання навчальних досягнень з математики у 2015 році, матимуть можливість обрати складність тестів: базового або поглибленого рівнів. Готуючись до ЗНО з математики, слід враховувати структуру та зміст пробних тестів (базового та поглибленого рівнів) з математики 2015 року, надану Українським центром оцінювання якості освіти. Загальна кількість завдань тесту базового рівня – 30. На виконання тесту відведено 130 хвилин. Робота з математики базового рівня складається з завдань трьох типів: завдання з вибором однієї правильної відповіді (№№ 1–20), завдання на встановлення відповідності (№№ 21–24), завдання відкритої форми з короткою відповіддю (№№ 25–30). Оцінювання роботи з математики базового рівня: завдання з вибором однієї правильної відповіді оцінюється в 0 або 1 тестовий бал (1 бал, якщо вказано правильну відповідь; 0 балів, якщо вказано неправильну відповідь, або вказано більше однієї відповіді (або відповіді не надано); завдання на встановлення відповідності («логічні пари») оцінюється в 0, 1, 2, 3 або 4 бали (1 бал за кожну правильно встановлену відповідність («логічну пару»); 0 балів, якщо не вказано жодної правильної логічної пари або відповіді на завдання не надано); завдання відкритої форми з короткою відповіддю №№ 25, 26 є структурованими і складаються з двох частин, відповідь до кожної з яких оцінюється 0 або 1 тестовим балом, якщо зазначено обидві неправильні відповіді, або завдання взагалі не виконано, учасник одержує 0 балів. Максимальний бал за виконання завдання – 2. Тестові завдання №№ 27 – 34 оцінюються 0 або 2 тестовими балами (2 бали, якщо зазначено правильну відповідь, 0 балів, якщо зазначено неправильну відповідь або завдання взагалі не виконано). Максимальна кількість балів, яку можна набрати, правильно виконавши всі завдання тесту з математики базового рівня, – 48. Загальна кількість завдань роботи поглибленого рівня – 36 (30 завдань базового рівня та 6 завдань поглибленого рівня). На виконання роботи відведено 210 хвилин (130 хвилин на виконання завдань базового рівня та Структура роботи базового рівня подібна до структури тесту зовнішнього незалежного оцінювання 2014 року. Складність завдань тесту базового рівня відповідає програмі з математики для 5-9 класів та програмі з математики для 10-11 класів академічного рівня. Робота з математики поглибленого рівня складається з завдань чотирьох видів: завдання з вибором однієї правильної відповіді (№№ 1–20 – базовий рівень), завдання на встановлення відповідності (№№ 21–24 – базовий рівень), завдання відкритої форми з короткою відповіддю (№№ 25–30 – базовий рівень, №№ 31–34 – поглиблений рівень), завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю (№ 35, № 36 – поглиблений рівень). Оцінювання завдань роботи з математики поглибленого рівня: завдання з вибором однієї правильної відповіді оцінюється в 0 або 1 бал (1 бал, якщо вказано правильну відповідь, 0 балів, якщо вказано неправильну відповідь, або вказано більше однієї відповіді (або відповіді не надано); завдання на встановлення відповідності («логічні пари») оцінюється в 0, 1, 2, 3 або 4 бали Робота з математики поглибленого рівня містить 30 завдань роботи базового рівня і відрізняється від неї лише останніми шістьма завданнями. Ці завдання перевіряють математичну культуру учасника тестування та знання й навички, необхідні для подальшого вивчення математики у вищих навчальних закладах, де математика є профільним предметом. Складність таких завдань відповідає програмі з математики для 10-11 класів. Під час підготовки учнів до виконання завдань зовнішнього незалежного оцінювання з математики доцільно систематизувати та узагальнити теоретичний матеріал, передбачений програмою з математики для ЗНО та методи розв’язування основних типів завдань. Систематизацію та узагальнення теоретичного матеріалу, методів розв’язування задач доцільно проводити за змістовими лініями шкільного курсу математики: числа і вирази; рівняння, нерівності та їх системи; функції; елементи комбінаторики; початки теорії ймовірностей та елементи статистики; геометрія (планіметрія, стереометрія). В останні роки до тесту зовнішнього незалежного оцінювання з математики були включені завдання з вибором однієї правильної відповіді, на перевірку формулювань основних теоретичних фактів шкільного курсу математики та розуміння їх змісту, на що слід звернути увагу учнів. Особливу увагу слід приділити вмінню: будувати математичні моделі реальних об'єктів, процесів i явищ; досліджувати ці моделі засобами математики; аналізувати iнформацiю, що подана в графiчнiй, табличній, текстовій та інших формах. Систематизуючи та узагальнюючи теоретичний матеріал, методи розв’язування задач з геометрії, слід звернути увагу учнів на те, що частина тих фактів, на які доводиться спиратися під час розв’язування геометричних задач (так званих опорних фактів), наведена не у вигляді теорем, а з’ясована ними під час розв’язування відповідних задач, тому бажано нагадати учням перелік геометричних опорних фактів шкільних курсів планіметрії та стереометрії. Під час підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання, доцільно проводити домашні, самостійні, контрольні роботи з використанням тестових технологій, використовуючи всі форми тестових завдань. Необхідно відпрацювати алгоритми виконання тестових завдань різних типів, систематично аналізувати результати тестування, виявляти типові помилки й визначати шляхи їх усунення. Учителям математики необхідно ознайомлювати учнів з технікою тестування, привчати їх виконувати завдання не лише правильно, але й швидко; постійно контролюючи час, максимально наближаючи школярів до умов, у яких випускники працюватимуть під час зовнішнього незалежного оцінювання.
Методичні рекомендації щодо підготовки учнів до зовнішнього незалежного оцінювання з історії у 2015 році
Наказом Міністерства освіти і науки України від 01.10.2014 № 1121 «Про програми зовнішнього незалежного оцінювання для осіб, які бажають здобувати вищу освіту на основі повної загальної середньої освіти» затверджено програму зовнішнього незалежного оцінювання з історії, яка визначає структуру та зміст ЗНО у 2015 році. Метою зовнішнього незалежного оцінювання з історії України є оцінювання рівня сформованості історичної компетентності випускника школи, визначення відповідності навчальних досягнень учня освітньому стандарту та чинній навчальній програмі. Аналіз змісту тесту ЗНО – 2014 з історії України показав, що:
Складними для учасників тестування виявилися питання з нової історії України (ІІ половина ХVІІІ століття – 1914 р.). Завдання зовнішнього незалежного оцінювання 2015 року з історії України передбачають перевірку сформованих в учнів знань про основні політичні, соціально-економічні, культурні події, явища та процеси минулого; діяльність видатних історичних діячів, а також сформованості в учнів загальнопредметних історичних умінь. Загальна кількість завдань з історії України – 56. На виконання роботи відводиться – 135 хвилин. Робота з історії України складається з завдань чотирьох типів:
Хронологічно програма зовнішнього незалежного оцінювання –
Тестові завдання мають на меті перевірити такі знання й уміння учнів: – вказувати історичні дати, хронологічні межі, періоди найважливіших подій і процесів, поняття, місця подій, обставини, учасників, результати подій, пам’ятки культури; – визначати хронологічні межі соціально-економічних і політичних подій, їх послідовність та синхронність, встановлювати відповідність між явищами, процесами, подіями та періодами, епохами; – локалізувати історико-географічні об’єкти та історичні факти (події, явища, процеси) на карті; – розпізнавати та зазначати хід, зовнішні ознаки подій, пам’ятки культури різних епох; – характеризувати (визначати) істотні характерні риси, складові, етапи, віхи подій, явищ і процесів минулого, діяльність видатних історичних постатей; – встановлювати відповідність між одиночними фактами і типовими загальними явищами, групувати (класифікувати) факти за вказаною ознакою; – розпізнавати найвидатніші історико-культурні пам’ятки, описувати їх, визначати архітектурно-стильові та мистецько-стильові відмінності пам’яток різних періодів історії України, розкривати їхнє значення в українській історико-культурній спадщині; – визначати найважливіші зміни, що відбувалися в житті людства, значення найважливіших подій в історії України; – встановлювати причини та наслідки подій і явищ, оцінювати їх значення; – давати визначення історичних понять і термінів, пояснювати їх і доречно вживати; – працювати з історичними документами різного змісту, а саме: встановлювати відповідність між змістом фрагмента документа та певною епохою, аналізувати зміст фрагмента історичного документа й визначати основні ідеї, які він висвітлює. Звертаємо увагу, що невід’ємною складовою програми зовнішнього незалежного оцінювання 2015 року з історії України залишається перелік пам’яток архітектури та образотворчого мистецтва, обов’язкових для розпізнання учнями, на що доцільно звернути увагу під час підготовки учнів до ЗНО – 2015 з історії України.
Методичні рекомендації щодо підготовки учнів до зовнішнього незалежного оцінювання з хімії у 2015 році
Наказом Міністерства освіти і науки України від 01.10.2014 № 1121 «Про програми зовнішнього незалежного оцінювання для осіб, які бажають здобувати вищу освіту на основі повної загальної середньої освіти» затверджено програму зовнішнього незалежного оцінювання, яка визначає структуру та зміст ЗНО з хімії 2015 року. Аналіз тестового зошита (хімія) з основної сесії ЗНО – 2014 показав, що до його складу ввійшли завдання з загальної хімії (20 %); завдання, що передбачають проведення розрахунків (20 %); завдання з неорганічної та органічної хімії (по 30 %, відповідно). Характеристика завдань за ступенем складності становила: 5 % До легких завдань увійшли ті, які потребували зазначити якісний і кількісний склад речовин, визначити положення елементів у Періодичній системі, розпізнати властивості сполук (№№ 4, 19, 39). Набагато більше виявилося складних завдань і серед них визначено наступні:
На підставі зазначеного вище рекомендуємо вчителям хімії звернути увагу, під час підготовки учнів, на завдання до зовнішнього незалежного оцінювання, які передбачають:
Особливу увагу потрібно звернути на розв’язок розрахункових задач різних типів, а саме:
Специфіка тестових завдань з хімії зовнішнього незалежного
Специфіка оцінювання тестових завдань залишається незмінною. Максимальна кількість балів, яку можна набрати, правильно виконавши всі завдання роботи зовнішнього незалежного оцінювання з хімії – 86.
Методичні рекомендації щодо підготовки учнів до зовнішнього незалежного оцінювання з фізики у 2015 році
Наказом Міністерства освіти і науки України від 01.10.2014 № 1121 «Про програми зовнішнього незалежного оцінювання для осіб, які бажають здобувати вищу освіту на основі повної загальної середньої освіти» затверджено програму зовнішнього незалежного оцінювання, яка визначає структуру та зміст ЗНО з фізики 2015 року. Аналіз виконання учнями завдань зовнішнього незалежного
Низькими були результати виконання тестів на встановлення одиниць фізичних одиниць (незважаючи на низький рівень складності таких завдань). Завдання на відповідність для учасників зовнішнього незалежного оцінювання 2014 року виявилися середніми зі складністю. Незначна кількість випускників виконала завдання відкритої форми з короткою відповіддю (від 0,75 % до 12,77 % учасників зовнішнього незалежного оцінювання). Ці завдання розраховані не лише на застосування знань з предмету, а й на зниження ймовірності угадування відповіді. Серед таких завдань найменший відсоток учнів виконали задачі, розраховані на аналіз графіків теплових процесів та визначення роботи ідеального газу (Розділ «Молекулярна фізика та термодинаміка») та найбільший відсоток учнів, які взагалі дані завдання навіть не розв’язували. Складними виявилися задачі, які ґрунтуються на матеріалах тем, на вивчення яких відведено малу кількість годин – «Електричний струм в електролітах». Проте, задачі на визначення відносної вологості повітря виконала більша кількість учнів, аніж у 2013 році. У цілому тести зовнішнього незалежного оцінювання з фізики у Отже, звертаємо увагу вчителів фізики, які готують учнів до зовнішнього незалежного оцінювання 2015 року, на те, що необхідно більше часу приділити формуванню в учнів навичок:
Більше часу відводити на повторення закономірностей явищ, які є проявом часткових випадків (наприклад, застосування шунтів, струм у газах та рідинах). У порівнянні з 2014 роком, програма зовнішнього незалежного оцінювання 2015 року є ідентичною. Зміни відбудуться у розподілі завдань з різною формою відповіді, так у 2015 році тест складатиметься з 20 завдань – з вибором однієї правильної відповіді, 3 завдань – на встановлення відповідності (на 1 завдання менше, аніж у 2014 році), 11 завдань – з відкритою відповіддю (на 1 завдання більше, аніж у 2014 році). Максимальна кількість балів, яку зможуть отримати учасники зовнішнього незалежного оцінювання з фізики, – 54. Загальна кількість завдань – 34. На виконання роботи буде відведено 180 хвилин.
Методичні рекомендації щодо підготовки учнів до зовнішнього незалежного оцінювання з географії у 2015 році
Наказом Міністерства освіти і науки України від 01.10.2014 № 1121 «Про програми зовнішнього незалежного оцінювання для осіб, які бажають здобувати вищу освіту на основі повної загальної середньої освіти» затверджено програму зовнішнього незалежного оцінювання, яка визначає структуру та зміст ЗНО з географії 2015 року. За результатами зовнішнього незалежного оцінювання 2014 року – перевірка знань з основних географічних понять та умінь із загальної географії показала:
Характеристика тесту зовнішнього незалежного оцінювання з географії 2015 року:
З метою підготовки учнів до зовнішнього незалежного оцінювання з географії 2015 року, на уроках географії доцільно:
Методичні рекомендації щодо підготовки учнів до зовнішнього незалежного оцінювання з біології у 2015 році
Наказом Міністерства освіти і науки України від 01.10.2014 № 1121 «Про програми зовнішнього незалежного оцінювання для осіб, які бажають здобувати вищу освіту на основі повної загальної середньої освіти» затверджено програму зовнішнього незалежного оцінювання, яка визначає структуру та зміст ЗНО з біології 2015 року. Зміст роботи зовнішнього незалежного оцінювання з біології визначається Програмою зовнішнього незалежного оцінювання з біології для осіб, які бажають здобувати вищу освіту на основі повної загальної середньої освіти. Характеристика тесту ЗНО – 2015 з біології наступна: загальна кількість завдань – 50, на виконання тесту відведено 120 хвилин. Тест з біології складається з завдань трьох типів: 40 завдань – з вибором однієї правильної відповіді, 6 завдань – на встановлення відповідності, 4 завдання – з вибором трьох правильних відповідей. Максимальна кількість балів, яку можна набрати, правильно виконавши всі завдання тесту з біології – 76. Під час підготовки учнів загальноосвітніх навчальних закладів до зовнішнього незалежного оцінювання з біології 2015 року учителям слід звернути увагу школярів на:
Для успішного проходження тестування необхідно систематичне формування в учнів таких умінь, як:
Методичні рекомендації щодо підготовки учнів до зовнішнього незалежного оцінювання
Наказом Міністерства освіти і науки України від 01.10.2014 № 1121 «Про програми зовнішнього незалежного оцінювання для осіб, які бажають здобувати вищу освіту на основі повної загальної середньої освіти» затверджено програму зовнішнього незалежного оцінювання, яка визначає структуру та зміст ЗНО з іноземних мов 2015 року. Загальна кількість завдань тесту з іноземної мови - 43, на виконання тесту відведено 120 хвилин, тест складається з трьох частин: читання, використання мови, письмо. У тестах завдань з іноземних мов використовуються задання чотирьох типів: завдання на встановлення відповідності (у завданнях пропонується підібрати заголовки до текстів (частин текстів) з поданих варіантів, твердження (ситуації) до оголошень текстів, запитання до відповідей або відповіді до запитань); завдання з вибором однієї правильної відповіді (до кожного завдання пропонується чотири варіанти відповіді, з яких лише один правильний); завдання на заповнення пропусків у тексті (у завданнях пропонується доповнити абзаци (речення) словосполученнями (словами) з поданих варіантів); завдання з розгорнутою відповіддю (завдання передбачає створення учасником тестування власного висловлення у письмовій формі, відповідно до запропонованої комунікативної ситуації). Якщо учасник тестування отримує 0 тестових балів за критерій «а» - змістовне наповнення, – у такому випадку вся робота оцінюється в 0 тестових балів. Якщо учасник тестування отримує 0 тестових балів за критерій «с» –використання лексики або «d» – використання граматики, – у такому випадку вся робота оцінюється в 0 тестових балів. Якщо учасник тестування не приступав до виконання завдання, власне висловлення вважається ненаписаним і вся робота оцінюється в 0 тестових балів. Максимальна кількість балів, яку можна набрати, правильно виконавши всі завдання тесту з англійської мови, - 56. З метою якісної підготовки учнів до зовнішнього незалежного оцінювання 2015 року з іноземних мов, доцільно звернути увагу та такі види мовленнєвої діяльності, як читання, а саме:
У частині використання мови щодо практичного оволодіння лексичним та граматичним матеріалом випускник має вміти:
Вимоги щодо практичного оволодіння письмом, як видом мовленнєвої діяльності – випускники повинні вміти:
Від випускників вимагається написати іноземною мовою особистого листа, повідомлення, статтю, висловлюючи власні думки. Від випускників очікується використання лексики та граматики, відповідно до заданої комунікативної ситуації та з використанням певного стилю; вміння передавати власну точку зору та робити висновки.
| |||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 2113 | Завантажень: 51 | |
Всього коментарів: 0 | |